Billeder fra rejser

Verden er en bog, og den, som ikke rejser, læser kun én side
The world is a book, and those who do not travel read only a page. (Saint Augustine, 354-430)

lørdag den 5. januar 2019

Tenerife 1 - Udrejsen

Udrejsen
4. januar 2019

Den første del af rejsen var togturen tilbage til København efter vores nytårsophold i "sommerhuset" i Ringkøbing.

Togrejsen foregik den 3. januar 2019, samme dag som DSB oplyste dette efter den tragiske ulykke dagen før:
03. januar 2019
DSB har besluttet at afholde et minuts stilhed klokken 14.00 i dag. Baggrunden er gårsdagens tragiske togulykke på Storebælt, hvor otte passagerer mistede livet og 16 blev kvæstet. Markeringen vil blive afholdt på tværs af virksomheden, hvor det ikke påvirker afviklingen af togdriften.
Efter et ekstra togskifte og flere ophold passerede vores tog tilfældigvis ulykkesstedet netop ved 14-tiden.
Det var tankevækkende at blive bedt om at deltage i et minuts stilhed samtidig med, at vi kørte forbi, hvor ulykken var sket. Ekstra tankevækkende fordi ulykkestoget var den morgenforbindelse, som Ulrik tidlige brugte til arbejdet i København, da han og familien boede i Odense.

Vi kom frem til København med 1½ times forsinkelse og havde en enkelt overnatning på hjemadressen, inden vi dagen efter fløj til Tenerife.

Der er langt til Tenerife, men flyvningen var uden problemer, og vi ankom næsten planmæssigt lidt før kl. 22.
Så skulle vi bare afhente vores lejebil og køre 14 km frem til lejligheden på sydkysten.

Bare og bare... det viste sig, at det udlejningsfirma, der stod på vores voucher, slet ikke havde noget kontor i lufthavnen.
Der var dog ingen grund til panik. Heldigvis var der andre selskaber i lufthavnen, og de havde åbent til kl. 23. Så det lykkedes at få lejet en bil hos et andet selskab og komme frem til lejligheden.

Så nu venter vores fine røde Renault Clio bare på at komme på udflugter.

Her ses vores Clio dagen efter nedenfor lejligheden, hvor vi har udsigt ind mod vulkanen Teide midt på øen og ud over lavamarker med kaktus.